fbpx

EU oznake pnevmatik

EURO OZNAKE PNEVMATIK

Pomen EURO oznak.

Euro zajemajo tri področja:

•   Oprijem pnevmatike na mokri podlagi

•   Izkoristek goriva

•   Hrup

Po zakonu morajo imeti vse nove pnevmatike te oznake.

OPRIJEM PNEVMATIK NA MOKRI PODLAGI

Oprijem na mokri podlagi je zmožnost pnevmatike, da tudi na mokri podlagi ohrani stik s cesto. Oznaka EU se osredotoča le na en vidik oprijema na mokri podlagi – zmogljivost pnevmatike pri zaviranju na mokri podlagi.

Oprijem na mokri podlagi je označen z razredi od A do F:

•   A najboljši oprijem

•   F najslabši oprijem

•   D in G se pri osebnih avtomobilih ne uporabljata

POMEN RAZREDOV

V kritičnih razmerah je lahko nekaj metrov izjemno pomembnih. Komplet pnevmatik razreda A bo osebnemu vozilu ob polnem zaviranju pri hitrosti 80 km/h zagotovil 18 metrov krajšo zavorno pot kot pnevmatike razreda F.

IZKORISTEK GORIVA

Za označevanje izkoristka goriva se uporablja barvna lestvica od A do G:

•   A (zelena) najboljši izkoristek

•   G (rdeča) najslabši izkoristek

•   D se pri osebnih avtomobilih ne uporablja

POMEN RAZREDOV

Razlika med razredom A in G lahko pomeni tudi do 7.5% manjšo porabo goriva. V praksi to pomeni, da vam pnevmatike razreda A v primerjavi s pnevmatikami razreda G na 1000 kilometrov lahko prihranijo več kot 6L goriva.

HRUP

Oznaka EU kaže emisije zunanjega kotalnega hrupa pnevmatike v decibelih.

Ker veliko ljudem podatki, izraženi v decibelih, niso domači, je prikazana tudi slika zvočnika s črnimi valovi, ki označujejo raven hrupa pnevmatike. Več valov pomeni hrupnejšo pnevmatiko.

•   1 val: tiha pnevmatika (3dB ali več pod omejitvijo EU)

•   2 valova: zmerno tiha pnevmatika (med omejitvijo EU in vrednostjo 3 dB pod njo)

•   3 valovi: hrupna pnevmatika (nad omejitvijo EU)

POMEN RAZREDOV

Pri merjenju decibelov se uporablja logaritemska lestvica. To pomeni, da že samo nekaj decibelov več predstavlja veliko razliko v ravni hrupa. Pravzaprav razlika 3 dB podvoji zunanji kotalni hrup, ki ga ustvarja pnevmatika.