EURO OZNAKE PNEVMATIK
Pomen EURO oznak.
Euro zajemajo tri področja:
• Oprijem pnevmatike na mokri podlagi
• Izkoristek goriva
• Hrup
Po zakonu morajo imeti vse nove pnevmatike te oznake.
OPRIJEM PNEVMATIK NA MOKRI PODLAGI
Oprijem na mokri podlagi je zmožnost pnevmatike, da tudi na mokri podlagi ohrani stik s cesto. Oznaka EU se osredotoča le na en vidik oprijema na mokri podlagi – zmogljivost pnevmatike pri zaviranju na mokri podlagi.
Oprijem na mokri podlagi je označen z razredi od A do F:
• A najboljši oprijem
• F najslabši oprijem
• D in G se pri osebnih avtomobilih ne uporabljata
POMEN RAZREDOV
V kritičnih razmerah je lahko nekaj metrov izjemno pomembnih. Komplet pnevmatik razreda A bo osebnemu vozilu ob polnem zaviranju pri hitrosti 80 km/h zagotovil 18 metrov krajšo zavorno pot kot pnevmatike razreda F.
IZKORISTEK GORIVA
Za označevanje izkoristka goriva se uporablja barvna lestvica od A do G:
• A (zelena) najboljši izkoristek
• G (rdeča) najslabši izkoristek
• D se pri osebnih avtomobilih ne uporablja
POMEN RAZREDOV
Razlika med razredom A in G lahko pomeni tudi do 7.5% manjšo porabo goriva. V praksi to pomeni, da vam pnevmatike razreda A v primerjavi s pnevmatikami razreda G na 1000 kilometrov lahko prihranijo več kot 6L goriva.
HRUP
Oznaka EU kaže emisije zunanjega kotalnega hrupa pnevmatike v decibelih.
Ker veliko ljudem podatki, izraženi v decibelih, niso domači, je prikazana tudi slika zvočnika s črnimi valovi, ki označujejo raven hrupa pnevmatike. Več valov pomeni hrupnejšo pnevmatiko.
• 1 val: tiha pnevmatika (3dB ali več pod omejitvijo EU)
• 2 valova: zmerno tiha pnevmatika (med omejitvijo EU in vrednostjo 3 dB pod njo)
• 3 valovi: hrupna pnevmatika (nad omejitvijo EU)
POMEN RAZREDOV
Pri merjenju decibelov se uporablja logaritemska lestvica. To pomeni, da že samo nekaj decibelov več predstavlja veliko razliko v ravni hrupa. Pravzaprav razlika 3 dB podvoji zunanji kotalni hrup, ki ga ustvarja pnevmatika.